Vill bli frisk nu.

Jag skulle kunna göra vad som för att bli frisk nu.
Jag har läst en massa tips på huskurer.
Bland annat gjorde jag en sorts thai-soppa med
chili som skulle lena halsen och det hjälpte.
Nu ska jag C-vitamin-chocka min kropp. Folk påstår
att det hjälper, värt ett försök. Så apelsin och
blodgrape's-juice i mängder är det som gäller nu.

Recept på min lilla soppa som jag bara slängde ihop
snabbt men som blev väldigt god måste jag säga;

1 burk cocosmjölk
ca 100g grytbitar
en bit purjolök
Grön curry pasta
Sambal olek
Chili blandning (krydda)

1. Börja med att steka köttet i någon krydda så det får
lite smak. När köttet fått lite färg lägg i purjolöken.

2. Häll sedan i kokosmjölk och ta och fyll 1/3 av burken med 
vatten och häll i grytan. Rör runt så kokosmjölken löses upp.

3. Ta sedan en tesked med grön curry pasta och en tesked
med sambal olek och häll i, rör runt så pastan löses upp.

4. Ta sedan och krydda med chiliblandningen lite lagom
och smaka sedan av, krydda även med salt och peppar om du
vill.

5. Klar för att serva! Jag kan garantera att det lenar i halsen.
Riktigt skönt... Smaklig måltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0