Perfekt idée.

Jag och mina älskade föräldrar hade ett långt samtal nu i veckan om min framtid. Jag har verkligen aldrig varit helt säker på något. Jag har haft många kompisar som har sagt till exempel att på gymnasiet ska jag läsa natur för jag ska bli läkare. Många av mina nära har vetat exakt. Men jag har hela tiden gått på det jag gillat just då. Som gymnasievalet var jobbigt för mig. Jag jobbade som servitris på en resturang så ofta jag kunde (alltså väldigt ofta). Jag gillade verkligen de jobbet, dock har de inga bra arbetstider och ingen bra lön heller men jag trivdes. Så ett av mina val inför gymnasiet var alltså hotell och resturang. Samtidigt upptäckte jag att jag hade ett litet öga för foto och de gjorde jag dagligen. Vilket innebar media som andra valet inför gymnasiet. Samhäll eller något liknade var inget alternativ för mig för jag vill vara kreativ och göra saker. Tillslut valde jag media och de var av många olika anledningar men bland annat fanns det MÅNGA skolor i Lund med media och jag vill absolut INTE gå i Eslöv. Där hade jag gått högstadiet och det räckte. Jag har tyckt det har varit både roligt och tråkigt att läsa media. Men oftast roligt, speciellt när man jobbat med de man gillat. I gymnasiet upptäckte jag också att jag gillar att skriva, det är verkligen kul.

Jag tog ju studenten nu i somras och sedan dess har jag varit vikarie i Kävlinge kommun inom äldrevården. Städ,tvätta och handla mat till dom gamla. Jag trivs bra och jag har absolut blivit en mycket starkare person. Jag vågar säga ifrån och vågar mycket mer. Som det är just nu är jag ledig. Jag har jobbat mer eller mindre varje dag sedan mitten av juli men nu är det oktober och det är alltid en svår månad säger alla så antar de blir lugnt ett tag nu. Men jag ska ut och söka mera jobb eller har börjat lite rättare sagt.

Men åter till det jag inledde med. Som mamma och pappa vet man ju vad ens barn och duktiga på. Mamma och pappa tycker jag är jätteduktig på att foto. Mamma har en favorit bild som hon alltid nämner (ska nog göra den till en tavla). Jag har varit inne på att gå en fotokurs men jag vet exakt vad jag är ute efter och det har jag inte hittat någon kurs ännu som innehåller men jobbar på det. Som det är just nu så ska jag satsa lite på min fototalang. Men självklart söka efter jobb med. Vill ju flytta hemifrån.

Så idag ska jag försöka skriva ner mina mål (långsiktiga och kortsiktiga) och jobba på dom. Kan foto lite och visa hur det ser ut. Faktiskt något alla borde göra. Sedan ska jag ta tag i träningen. Måste komma i form. Men hatar att det är mörkt så tidigt på kvällarna. Inte kul och ut och springa när det är kolsvart.

Nej nu ska jag börja skriva ner min mål.. Hörs sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0